keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Madrid on kuin iso Prisma

Kun en ole blogia nyt päivitellyt muutamaan kuukauteen, on hyvä aloittaa silloin, kun tenttiviikko on päällä, eikösjuu?

Olin matkalla kotiin modernin kirjallisuuden tentistä, kun tapahtui jotain hauskaa, näin tutun kasvon katukuvassa. Eikös se siinä ole lähes joka-aamuinen bussikuskini joka minut hartaasti kiidättää kotiovelta yliopistokampukselle? Kyllä on! Sanottiin holaholat, hymyiltiin ja jatkettiin matkaa. Oli pakko tehdä asiasta hassunhauska facebookpäivitys.

Nyt kun oikein rupesin miettimään, niin Madridissa minulla on jotain mitä Suomessa ei ole. Nimittäin, henkilökohtainen rautakauppias, henkilökohtainen pyöräkauppias (tai tässä tapauksessa pyöränkorjaaja) ja jopa olipa jonkun aikaa henkilökohtainen paperien tulostaja (liike meni konkkaan L). Ja onpa minulla vielä henkilökohtainen pankkivirkailija Luis, joka aina maksaa kiikuttamani laskut (minun tililtäni tietysti hehhe), vaihdellaan kuulumiset ja samalla Luis yrittää kaupata minulle kotivakuutusta, jota en tosin ole vielä ottanut.

Puhuin joskus tässä syksyllä kaverini kanssa facebookissa, etten haluaisi ikinä muuttua prismassa käyväksi, masentuneeksi tuulipukuraijaksi, jonka viikonloppuostokset ovat mäyräkoira, lenkkimakkara ja (naisellisuuden vuoksi) fazerin sininen. Mutta nythän minä tajusin, että asun jo Prismassa. Madrid on kuin iso Prisma. Minulla on varmasti valehtelematta lyhempi matka rautakaupan naulahyllyltä hedelmäkaupan omenakorille kuin Kantsun Prismassa. Ero vain on siinä että nämä Prismakadut ovat nimettyjä ja eri osastoissa on motivoituneet omistajat, jotka osaavat palvella asiakasta ja vaihdella samalla tiedot tärkeimmistä asioista kuten päivän säästä ja menneistä vaaleista.

Suosittelen Kannelmäen Prismalle myös nimeämään katunsa. Löytäisi ehkä paremmin sieltä saakutin isosta mestasta jotain jos olisitte nimenneet katunne vaikka Makkarakaduksi tai Hedelmäaukioksi. Eksoottista otetta voisi hakea vaikka tex-mex osastolla, joka voisi olla vaikka Calle de la tortilla Mexicana tai ihan vaan Avenida de Taco.


Nyt tenttien pariin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti